Famili : macam ayah



Eid Milad Kareem.
kepada Ayah@Wan kesayangan kami - ZainalPuteh
Moga Allah redho dengan pertambahan umur.
bertambah iman, amal dan taqwa.
dimurahkan rezeki.
ameen.

scene1
 
masa saya tengah drive nak balik Skudai dari Camping di Perak, ada mesej masuk.
"Tolong bacakan Kak Syad"

"Dari MyHero. Dia tanya dah sampai mana?"

"Ohh. tolong jawabkan la. susah Je nak type"

"Kenapa MyHero? ooo...(sengih ada maksud)"

"Lohh. awatnya..? me dad is my hero. lol"

"oyaka..hehe"
 
scene2
dalam kereta juga. dengan Kak Syad

"Je nanti kalau nak cari suami, nak yang macam mana?"

"Senang jeh. nak yang macam Ayah"

"Sebab?"
 
"Adelah." 
 
"Dah jumpa belum yang macam Ayah?"
"....."
 
***
paling best bila tengok action or movie lawak ngan Ayah. syok woo..Umi kate saya memang anak Ayah. tinggal yang bezanya saya gelap skit, ayah putih banyak. saya banyak cakap, ayah pendiam. eceh!

Comments

AA said…
sama mcm ayah???
perhaps i am like ur father too..we share the same birthdate..what a beautiful connection..hehe...
pendiam?? yup, started to notice lately kak tiqah dh jd pendiam..
hehe..lawak lah kak tiqah nehhh..

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.