Gadis itu : ketika Dia menciptakan wanita~


Love you mom!

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.

Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.

Aku memberikan kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.


Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap untuk menyakiti hatinya.

Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.


Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik tidak akan pernah menyakiti isterinya. Tetapi, terkadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.


Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila mana ia memerlukannya.

Selamat Hari Ibu.
special for Umi.
Enti habibatil Gholiyah ^_^

for me to remember for you to ponder

[] hakikatnya everyday's mother's day :)
[] satu paper je lagi. satu je lagi!!!!!!!!

Comments

Anonymous said…
Ibu juga sumber pahala, dan ladang kebaikkan.

sama-sama kita ambil peluang sementara ada.

wallahuta'ala a'lam.
Fadzlin said…
ibu adalah segala-galanya buat kita..susah senang, ibu tetap disisi untuk menyokong kita. hargailah ibu selagi masih ada..jika tidak, akn menyesal kelak.

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.