HiMEGA : If I Rise



Opening@Gimmick video HiMEGA. mantopp ^_^
terbaik dari ladang by UmarMita 
***

"assalamualaikum Syitah, sehat ka? himega cane? ramai tak yang dah daftar?"

"w'salam.Alhamdulillah sehat. ramai gile Sarah..nak dekat 500 orang kot"

"mak aihh..cukup orang ka? moga Allah bantu. takleh nak tlg sbb dah nk final sangat"

"hurm, setakat ni dah cukup dah semua. tapi takut tak terkawal la masa program nanti"
serius. tercengang juga saya bila Syitah cakap macam tu. dalam hati cakap buleh ke depa nak conduct ni? sebab rasanya ini pertama kali peserta seramai ini. biasanya tak sampai 200 orang. zaman saya dulu 100 lebih je rasanya. tapi Alhamdulillah. ramai yang mendoakan agar perjalanan HiMEGA kali ni berjalan lancar. komiti HSiswa di UIAM pun hebathebat dan banyak pengalaman. dan semestinya bantuan Allah itu ada bersama mereka. Alhamdulillah.

mungkin sudah sedikit terlewat. sepatutnya pesanan ini diberi sebelum HiMEGA. tapi takpalah. insya Allah mesti ada yang sudah mengingatkan. kerana kita kan punya wahdatul fikr ^_^

sedikit pesanan buat KITA semua. Alhamdulillah. komiti semuanya punya fikrah kita. sebahagian daripada peserta juga mempunyai fikrah kita. harapan saya secara peribadi, agar KITA semua mengambil peluang ini, untuk meneruskan membina dan menjaga hubungan dengan adikadik peserta ini. mereka punya bakat dan potensi besar untuk menjadi penerus perjuangan penyeru. jika setiap orang daripada kita yang mempunya fikrah islamiyyah ini ditaklifkan untuk memegang seorang sahaja peserta, dan konsisten bersama dan menghubungi mereka, teruskan dakwah fardhiyah kepada mereka, insya Allah, kita akan punya ramai penerus perjuangan penyeru. kankan? jangan biarkan mereka yang sudah dibukakan hati mereka oleh Allah untuk menyertai dan mendapat sedikit penghayatan tarbiyah di HiMega ini tercicir. walaupun seorang. mahukah Allah tanya di akhirat nanti? moga Allah mudahkan. moga Allah tabahkan!

ohh ye. jom baca poem best untuk adikadik HiMEGA kat sini ^_^

for me to remember, for you to ponder

[] sudah lama tak contact adikadik lepasan KAHFI2010. my bad. jangan jadi begini ya sahabat2 sekalian :(

Comments

Popular posts from this blog

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.

i'm back