gadis itu : choices

 
saya pilih yang ketiga. kamu?
sakit kepala semakin teruk.
sakit kepala semakin menjadi jadi.
bila sakit kepala saya jadi tak boleh nak buat kerja.
sedangkan kerja baaanyak lagi tak siap.
dah lama tak balik rumah ambil ubat. buat terapi electric tu. huu.
tak sempat. sakit tanggung sendiri. bagus.

kamu. doakan saya cepat sembuh.
doakan juga sahabat saya Nadhirah Abdul Khalim cepat sembuh.
dia lagi teruk dari saya. sampai hospitalized.
doakan dia tau.

kamu. banyak kerja la. 
tapi takda energi nak buat.
bila sakit kepala. tilam jadi teman setia. heh.
bantal aero juga.
konon macam orang paling buzy kat dunia. chet.
tak boleh cakap kita buzy.
sebab ada orang yang lagi buzy dari kita.
Nabi dulu lagi buzy. 
tak pernah mengeluh pun. ada faham?

kamu. banyak program la.
ish. diam. program tarbiyah. jangan merungut.
bukan program tu yang salah.
time management kamu yang salah. ada faham?
betul. jadi daie kena banyak berkorban.
susah ye rupanya nak berkorban. 
bukan merungut. cuma sedih je.
ramai orang nak kepada kebaikan.
tapi orang yang nak ajak tu tak ramai.
yang ada ni pun ciput je.
so the works get doubled.
takpa. ikhlaskan hati.
moga Allah redhoi.

kamu. esok ada jaulah siswi HSiswa UTM.
best. ada dekat 30 org boleh datang.
moga Allah mudahkan urusan kita esok.
malamnya ada bbq.
so, petang nanti kena pi cucuk sate.
dengan laminate ayam kat rumah mas'ul.
sedapp.

hari isnin nanti ada test. khamis pun.
rabu hantar report. ahad hantar assignment.
ok. moga Allah mudahkan.

doakan kepala saya cepat sehat.
saya nak buat kerja.
saya nak pergi program.
saya nak pergi latihan debat.
dah berapa minggu saya skip latihan.
sori abang su.

apa apa pun.
kamu. saya minta maaf.
untuk semuanya.
jangan lupa doakan saya.
terima kasih.

Comments

+akufobia+ said…
sihat cepat.kuat.dipermudah kan urusan.ameen.

zzz.

Popular posts from this blog

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.

i'm back