gadis itu : bukan masanya



sekarang bukan masanya nak mengharap orang memberi kerja.


sekarang bukan masanya nak harap mad'u datang pada kita.

sekarang bukan masanya nak harap orang lain panggil datang program.

sekaran bukan masanya nak harap orang panggil datang halaqah.

sekarang bukan masanya nak harap orang peringat kita pasal tarbiyah dzatiyah.

sekarang bukan masanya nak harap orang ingatkan kita fasal dakwah fardhiyah.

sekarang bukan masanya nak duduk saja.

sekarang bukan masanya nak fikir pasal ronda ronda kat Kolumpo.

sekarang adalah masanya nak bergerak. bergerak dan terus bergerak.

sekarang adalah masanya nak menjadi penggerak.

kalau bukan dalam masyarakat.

jadilah penggerak kepada yang terdekat. kepada keluarga atau rakan rakan.

atau sekurang kurangnya jadi penggerak kepada diri sendiri.

mari. ummah memanggil manggil.

tiada masa nak bersenang lenang.

jadilah penggerak. di mana pun anda berada.

jadilah orang yang kalau dicampak di laut menjadi pulau.

jadilah orang yang memulakan sesuatu.

bukan orang yang menunggu sesuatu.

sekarang adalah masanya.

kalau takda mad'u, yeah. silakan cari. berjuta orang yang berhasrat kepada kebaikan.

kalau takda halaqah, yeah. mulakan. walaupun hanya berdua atau bertiga.

kalau takda program islami, mari. kita yang initiate kan program islami tu.

banyak aktiviti syurga di dunia ni. hanya kita je yang selalu terlepas pandang.

dah.

mari. kita bergerak.

mencari rahmat Allah.

mari, kita bergerak.

melakukan ma'ruf al-akbar.

mari. mari. dan mari.

2011, masa untuk menggempur. yeah. mari kak besi and the gang. mari!

moga Allah redha. moga Allah kuatkan. moga Allah mudahkan. moga Allah rancakkan. moga Allah ikhlaskan!

Comments

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.