Posts

Showing posts from July, 2010

tough

Image
when the going gets tough will the tough get going?
yes it will. either tomorrow or the day after tomorrow. if not fid dunya then during the Here After. but surely it will. Allah has promised to me. to us!
"(4)But lo! with hardship goeth ease, (5) Lo! with hardship goeth ease" 94:4-5
therefore Sarah, be strong. be positive. don't let the past control you.He is The Granter and Accepter of repentence. He always forgive you, always there for you

for me to remember,for you to ponder till then wassalam

live

Image
it's not going to be easy live HELLor live WELL my choice i choose! Ramadhan's coming. stand up. wake up. it's not the time to let the Satan win. go Sarah!

KAHFI~race

Image
15.06.10 hari ketiga KAHFI
yeah.dah sampai hari yang terakhir. maksudnya ini post terkahir saya berkenaan KAHFI. alhamdulillah. hari ketiga ni memang went smoothly sangat sangat. best je rasa. rilex pun rilex. ke sebab saya tak bertugas sangat? hehe.
4.45 pagi
akibat tak berapa buleh nak tidur, dari berbaring saja baik saya bangun je kan. buka zip khemah. fuuhh.. sejuk. alhamdulillah, kelihatan adik adik peserta yang sedang khatibah. gembira rasanya tengok mereka jalankan khatibah. dan kadang kadang masa tidur terdengar dengar bual bicara mereka, bacaan tilawah mereka. sejukk hati ibu mengandung.. ececeh.. walaupun masih lagi mengantuk. tapi takpalah. terus mempersiapkan diri dan kejut semua peserta dan fasis yang lain..
pagi yang hening
6.15 pagi
selepas selesai solat subuh dan bacaan ma'thurat berjemaah, Kem Kom ada buat sedikit taklimat berkenaan tentif program untuk hari ini. penting bagi kami untuk beri sedikit taklimat bagi memastikan semuanya berjalan lancar. kita berlumba dengan…

KAHFI~terbang.melayang.

Image
14.06.10 Hari kedua KAHFI
4.45 am
hari kedua sudah pun tiba. macam biasa. saya bangun sekitar jam 4.45-5.oo pagi. terus mempersiapkan diri. sebelum solat sunat, pergi kejutkan dulu adik adik peserta. buka zip setiap khemah adik adik ni. bagi mereka kesejukan sikit. tidak dilupakan, khemah fasi dan juga khemah urusetia. semua orang wajib bangun dan solat subuh berjemaah ye. jangan lupa. dalam pada kita nak mendapatkan redha Allah sepanjang program berjalan, semua 'perkara perkara kecil' pun kena diambil kira. sambil sambil tunggu adik adik siap, cuba menyempatkan diri untuk sujud sebentar. dua rakaat pun jadilah kan.
6.00 am
kelihatan adik adik lelaki pun ramai yang dah bangun, dan kebanyakan daripada mereka pun berusaha untuk menyempatkan diri untuk solat sunat. atau orang panggil qiyam.. selepas azan dikumandangkan oleh seorang adik peserta yang saya pun tak ingat dah muka dan namanya, kami pun solat berjemaah. dalam pukul 6 pagi lebih kurang macam tulah.
lepas tu kan. jengjengje…