bukan kami tak sayang.

alfaatihah
buat Allahyarhamha Hasnah Binti Syarifah Puteh
kembali ke rahmatullah pada 25 Jun 2010 M
bersamaan 12 Rejab 1431 H
moga tergolong dalam kalangan yang mendapat Rahmat disisiNya~ameen.

++++

jumaat.18.06.10

saya.ke Kota Tinggi.dapat panggilan dari kampung.Tok masuk hospital balik.ayah.bertolak balik Kedah.



rabu.23.06.10

alhamdulillah.tok dah agak stabil.keluar hospital.ayah lega sikit.wajib hadir seminar esok.terpaksa balik Skudai.malam itu.ayah bertolak.

khamis.24.06.10

pagi itu ayah sampai.saya jemput di larkin.tok masih stabil.

jumaat.25.06.10

tengahari.tok tak sedar.bawa ke hospital.
maghrib.kritikal.doktor cuba nak selamatkan.
malam.kurang lebih pukul 9.30.doktor try cucuk in branula. no veins founded.
Makchaq called.inform.macam dah takda harapan.ayah beri command "kemas kemas.kita balik sekarang!"

"betul ka ni?macam tak caya je"

"......"

semua orang buat rilex lagi.

"betul ke ni?" umi pula tanya

"yes.cepat cepat.kemas.sarah hamizah, kita gilir gilir bawak"

"orite.bereh"

11.20.keluar rumah.bersama Wira.dua minit selepas itu.ayah dapat call

"....." di sebalah sana bercakap

"Innalillahi wainna ilahi rojioun.." kata ayah.

semua terkejut.susah nak percaya. tapi itulah hakikat.kereta terus memecut laju.

sabtu 25.06.10

1.30pagi.berhenti di mana pun tak ingat.pekena kopi espresso.secawan kecil harganya RM3.20.mahal.mata berjaya dicelikkan hingga pukul 4.30.mengantuk.berhenti sekejap.sambung balik.

6.00pagi.sampai di sungai perak.solat.bertukar driver.

8.30pagi.berhenti di gurun.ngantuk.sarapan.tukar driver sekali lagi.

9.30pagi.sampai di Taman Jitra. mereka bersiap untuk mandikan Tok. Alhamdulillah. Allah beri peluang saya mandikan Tok.kemudian. 'make up' kan Tok. sayu hati.

10.30pagi.siap semuanya. Tok di bawa ke ruang tengah. dikafankan. ahli keluarga memberi ciuman terakhir.

10.45pagi. Tok disolatkan di ruang tamu.

11.10pagi. Tok di bawa ke tanah perkuburan Islam, Changloon.

11.30pagi. Tok dikebumikan. sebelah kubur Makcik dan Wan.

12.30tghari. Talkin siap dibacakan. sedikit kenduri di rumah Pak Ngah.

++++++

terima kasih kepada semua yang membantu menguruskan jenazah Tok. moga Allah rahmati kalian.

terima kasih kepada semua adik beradik yang pulang.walaupun kita tak sempat nak jumpa tok buat kali terakhir, sekurang kurangnya kita dapat mandikan, dan kebumikan Tok. Alhamdulillah

terima kasih buat rakan rakan yang memberikan sokongan dan doa.

terima kasih buat anak usrah ayah, abang Fadhli Md Diah+Kak Husni, yang bersama sama kami dari awal sehingga akhir. abang Fadhli siap membantu mengkebumikan Tok.tak lupa juga kepada Abang Mail+Kak Adah.yang juga berada di tanah perkuburan.Alhamdulillah

dan kepada semua.terima kasih.

++++

betul.bukan kami tak sayang Tok.tapi Allah lebih sayang pada Tok.
cukuplah mati itu sebagai peringatan kepada kita.alfaatihah buat Tok tercinta

wallahu'alam.

Comments

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.