Posts

Showing posts from June, 2010

KAHFI~kalut nak ToT

Image
kami punya family day~ni masa tengah main bowling kelapa :)
masa hari khamis dan jumaat 10-11hb haritu, ada family day kan. penat pun ada juga sikit sikit. hari jumaat tu, kebetulan jalan jammed. perjalanan yang sepatutnya satu jam lebih jadi dekat tiga jam. mau tak penat. sampai di skudai kurang lebih pukul 5.45. tapi sempat lagi singgah di Kip Mart. pi perbetui henset umi dulu. lepas tu baru la nak balik rumah. sampai rumah dalam pukul 6 macam tu. terus kalut kalut nak pergi kedai hardware kat depan tu. nak beli barang utk KAHFI pulak. kalau lambat nanti kedai tutup. dah 6.30.
Dr Arba'ai Syawal yang berkongsi pengalaman
malam tu. ada program Perkongsian bersama Aktivis Mavi Marmara di Simpang Renggam. dan saya, kena pergi awal. alhamdulillah, bahan semuanya dah siap. ayah kata kena keluar awal sebab lani jalan jam. nak keluar betul betul lepas solat maghrib. memang agak kalut. tak siap siap lagi. tak makan lagi. tak ambil kak fazirah lagi. macam macam. tapi alhamdulillah majlis be…

KAHFI Selatan Sukses!

Image
Pemantapan Sahsiah Remaja melalui Kem Survivor oleh Kelab HALUANSISWA dalam KAHFI 2010 Zon Selatan disediakan oleh : Arina Mohd Daim~Setiausaha KAHFI'10~HALUANSiswa Johor22 Jun, Segamat – Kelab Fasilitator KeARAH zon Selatan telah berjaya menjalankan Kem Asah Fakulti Insan atau kini lebih dikenali sebagai KAHFI pada 13 hingga 15 Jun 2010 bertempat di Hutan Lipur Sungai Bantang, Bekok, Segamat, Johor Darul Takzim. Kem ini dahulu lebih dikenali dengan nama Kem Minda Kreatif atau Kem Kembara Muda telah sudah lebih sembilan kali dianjurkan pada setiap tahun. Bermula pada tahun 2010, gerak kerja KAHFI telah diselaraskan di peringkat nasional dan pada tahun ini, KAHFI Zon Selatan telah memasuki siri ke-11.
pemuda KAHFI Peserta KAHFI terdiri daripada remaja berumur antara 13- 18 tahun dari kategori anak-anak Ahli HALUAN, pelajar-pelajar IPS HALUAN, dan pelajar-pelajar cadangan Ahli HALUAN. Alhamdulillah, jumlah peserta yang berjaya meyertai KAHFI seramai 44 orang peserta putera dan 38 orang…

bukan kami tak sayang.

alfaatihah buat AllahyarhamhaHasnah Binti Syarifah Puteh kembali ke rahmatullah pada25 Jun 2010 M bersamaan12 Rejab 1431 H moga tergolong dalam kalangan yang mendapat Rahmat disisiNya~ameen.
++++
jumaat.18.06.10
saya.ke Kota Tinggi.dapat panggilan dari kampung.Tok masuk hospital balik.ayah.bertolak balik Kedah.


rabu.23.06.10
alhamdulillah.tok dah agak stabil.keluar hospital.ayah lega sikit.wajib hadir seminar esok.terpaksa balik Skudai.malam itu.ayah bertolak.
khamis.24.06.10
pagi itu ayah sampai.saya jemput di larkin.tok masih stabil.
jumaat.25.06.10
tengahari.tok tak sedar.bawa ke hospital. maghrib.kritikal.doktor cuba nak selamatkan. malam.kurang lebih pukul 9.30.doktor try cucuk in branula. no veins founded. Makchaq called.inform.macam dah takda harapan.ayah beri command "kemas kemas.kita balik sekarang!"
"betul ka ni?macam tak caya je"
"......"
semua orang buat rilex lagi.
"betul ke ni?" umi pula tanya
"yes.cepat cepat.kemas.sarah hamizah, kita gilir gilir…

namanya Zainal Puteh

Image
ainin konin :)
assalamualaikum semua.moga moga petang kalian masih di dalam fitrah islam. alhamdulillah, amsaitu 'ala fithrotil islam aidhon..
jumaat lepas.
"yang kamu kata nak pi kota tu bila?"
"petang ni.awatnya?"
umi menyampuk."ayah nak balik kedah malam ni. kalau tak buleh la kamu tolong hanta kat sri puti cam bese"
"nga? malam ni? awat tetibe jek?"
"tok masuk hospital kali lagi"
"o.je ok je kalau nak hanta ayah. yang kat kota tu sahabat pun buleh pi"
"takpalah.ayah nanti pakcik hamid buleh tolong hantakan.kamu wakilkan ayah pi sana"
"o.owight"
semalam.
"ayah kata tok dah stabil balik. maybe balik malam ni kut"
"o.orite.je nak kena basuh keta la kalu camtu. bagi chantek sikit nak jemput ayah"
"ha.bagus"
malam semalam.
tet tet.. "ayah balik malam ni. bas pukul 9, Mayang Sari"
"orite.take care"
pagi tadi.
"je.bangun.kata nak pi jemput ayah"
"nga.awal lagi.…

iwot.

Image
iwot.
dey thambie.. bila nak balik.. lapo enti anne lah. dah lame tak blanje enti anne. gi alamanda jom. eh. takpelah. nanti next cuti sem kita gi KK jom. panjat kinabalu skali. baru syok. neway. thanx for the call. thanx for the credit reloads. wee. really appreaciate it!
regards, dubakmegok~tapidusahrukuskiset. :)

YOU complete me :)

Image
saya+umi.masa family day :)

kadang tu.bila kena fikir apa yang tak sepatutnya fikir lagi.dalam keadaan mental belum boleh nak fikir logik.hati belum bersedia.rasa kelakar pun ada.bila tak redi.terus jadi lemah tak bermaya.berserabut je rasa.baru tersedar.ohh.sarah hamizah dah besar ruparupanya.lepas ni kena buka minda sikit.bukan semua yang kita rancang menjadi.dan bukan semua yang kita tak rancang takkan masuk dalam hidup kita.ayat dah belit belit.moga moga kalian dapat faham ayat belit belit ni.
kadang tu.bila serabut.memang rasa takda sapa yang buleh nak tolong.memang.ye.saya tau.Allah tu ada.dan Allah tu memang yang paling dekat dengan kita.ye.Dia sentiasa mendengar rintihan hambaNya.dan sentiasa ada di sisi hambaNya.
tapi kita hanya manusia.walaupun ada Allah.kita tetap perlukan seseorang yang namanya juga manusia.species nya Homo Sapien juga.yang boleh kita nak kongsi.yang boleh kita nak gurau dan bermanja.betul tak?
dan saya sendiri.susah nak kongsi masalah dengan orang.bila tak g…