In Memory 4 : PeWARIS 4

assalamualaikum! alhamdulillah.bersyukur kepada Allah kerana masih lagi memberi kita nikmat kefahaman islam, dan iman.alhamdulillah.

orite.saya masih lagi dalam mood PeWARIS.walaupun banyak masalah sebelum perginya saya ke kem PeWARIS 4, alhamdulillah.Allah masih memilih saya sekali lagi, untuk menjadi peserta PeWARIS Kebangsaan Ke-4 pada tahun 2008.

sebenarnya, saya agak berbelah bahagi untuk pergi ke kem PeWARIS 4. sebabnya, tarikhnya yang sangat dekat dengan majlis walimatul urus kakak saya.kalau tak silap, seminggu sebelum tarikh majlis.dengan keadaan rumah yang sedang di'naik taraf' nya, dengan persiapan majlis itu sendiri, tapi itulah.sudah memang tersurat di Luh Mahfuz bahawa saya akan pergi, ada masalah macam mana pun, tetap akan pergi juga.alhamdulillah.siap jadi peserta puteri terbaik lagi!

berbanding PeWARIS 3,PeWARIS 4 pada saya secara peribadi lebih menekankan praktikal dakwah daripada pengisian hati.walau macam mana pun, PeWARIS 4 tetap menusuk hati dan memberi kesan kepada hati.saya masih ingat lagi kepada Makcik Suzy, orang Penang, ketika tugasan Dakwah Umum di station bas penang. Makcik Suzy seorang India beragama Hindu. nak dijadikan cerita, saya bercerita mengenai Majalah Haluan kepada beliau.alhamdulillah, dia memberi respon positif.kemudian entah macam mana bila kona kanan, kona kiri, tiba tiba boleh pula masuk cerita bab agama. memang takjub bila saya dan dia boleh berkongsi perihal agama masing masing hanya pada satu tajuk, " ihsan". sebab Makcik Suzy ni orang susah dan dia bercerita pada saya kesusahan dia.saya pula cerita la macam mana Islam boleh bantu mengurang kemiskinan pada dia n so onnnn..

hari terakhir PeWARIS 4, ada walimah ustaz muhtad.kami beramai ramai menaiki tiga buah bas pi kenduri rumah ustaz..nak dijadikan cerita, rumah ustaz dekat dengan kampung saya (changloon)..

so, mari mari tengok tengok sikit gambar apa yang ada.ni saya copy-paste daripada blog kak nawal. enjoy yourself!


Perkhemahan Pewaris Haluan Kebangsaan Kali ke-4.
19 - 21 Disember 2008
Nawal bt Abd Kadir

Alhamdulillah, saya dapat menghadiri kem pewaris yang ke-4 setelah saya miss 3 kem sebelum ini atas kekangan yang dihadapi. Berikut antara yang sempat saya snap sebagai urusetia multimedia dan dokumentasi.

Tarikh : 18 Disember 2008
Antara persediaan yang dilakukan sebelum PK4 bermula...

Pak cik mus melatih pengerusi majlis untuk majlis perasmian keArah

Kami membantu Farah Lokman menulis resit sbg persediaan hari pendaftaran


Bersepah - ketika ramai2 melekat sticker pada fail peseta


19 Disember 2008
Ice breaking



timb.pengarah ( tasnim ) dan amnani ( fasilitator )






Outbound sahibah






Sebelum majlis perasmian

Cikgu Ghazali yang sangat dikagumi kesabarannya.

Antara urusetia sahabat

farah-nazihah-nailah-adila-tasnim-masyitah-taqiyah-farah


Ketika Majlis Perasmian keArah














Comments

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.