Posts

Showing posts from September, 2009

HALUANSiswa.Siapa Kami?

balik kampung

Image
balik kampung
mereka sudah nak pulang ke rumah masingmasing
kami baru nak pulang ke kampung
apaapa pun
doakan keselamatan perjalanan kami
bye!
*excited+tak sabo*

jumpa

Image
wani+akmalo+'uzma+kecik+sarah+oni+cekyam
thanx for the ziarah
24 julai 2009

saya terjumpa gambar ni di blog cekyam.Alhamdulillah.dalam beratus gambar yang kami snap hari tu, saya just jumpa satu jeh.yg lain smua dlm simpanan wani.hmm.bila wani nak bagi ni wani?rindunya dengan antunna.jom kita gi beraya jom? saya ada di johor sampai hari rabu insya Allah.jomla..jom..rindu nie..

Aid Mubarak

Image
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir dan Batin
kepada semua yang mengenali diri ini ek
kullu 'am wan entum bikhair

jangan gulung sejadahmu

Image
adakah amalan kami diterima ya Allah?

“Jangan buru-buru kau gulung sajadahmu,
meski Ramadhan kan berlalu
karena ibadah tak kenal waktu”
Banyak cara menyentil hati. Seperti kata-kata diatas. Adalah sebuah petikan kalimat dari seorang desain grafis dari Jogjakarta bernama Budi Yuwono. Gambaran lengkapnya, dalam sebuah karya desain grafisnya, digambarkan sebuah sajadah yang digulung, lalu dituliskan petikan kata-kata itu. Sederhana, tapi sanggup membuat kita bercermin lagi tentang ibadah yang selama ini kita jalankan.Seperti kenyataan yang ada, setiap bulan ramadhan masjid-masjid begitu ramai. Orang tua, remaja, anak-anak begitu riuh. Tah hanya saat menjelang buka puasa tiba. Orang-orang juga begitu bersemangat dalam menjalankan ibadah sholat taraweh bersama, mendengarkan kultum dengan semangat. Bahkan, di pagi haripun mereka berbondong-bondong menunaikan shalat subuh bersama di masjid. Pandangan yang, subhanallah.Wajah demikian memang jarang, bahkan tak kita temukan di bulan selain ramadhan…

pecut

Image
[pecut]

walaupun syawal kian menjelma
tapi ingat
ramadhan masih bersisa
jom.ayuh.mari!
tingkatkan amalan
sempat lagi ni
sapa yang belum khatam lagi
cepatcepatcepat.sempat lagi ni
terus semangat untuk mengakhirkan apa yang dimulakan!
jomjomjom
moga sukses!

the uninvitable moment during last 10 night

Image
What if it's a woman's time of month, what can she do in these last ten nights? Even though a woman may not be praying or fasting, she can still... 1. Make Dua - supplication 2. Recite Dhikr - remembering Allah 3. Volunteer at Islamic center to organize Ramadan activities 4. Contemplate Allah's words 5. Do da'wah, Ramadan is a prime time With best wishes to see you succeed at the highest level! - Muhammad Alshareef www.PostRamadan.com

+hmm..jom tingkatkan amalan!kejar 10 malam terakhir+hari raya tu, nanti dah satu syawal baru kite sambut ek?boleh?+

BENCI

Image
ONE WORD : BENCI
saya benci dengan aplikasi UBuntu
SEBAB?
sebab dia lembab lagi melembabkan
sebab dia gila lagi menggilakan
sebab dia..ish!

saya benci duduk di Kolej Matrikulasi Perlis
SEBAB?
sebab setiap hari saya jumpa lipas
setiap hari saya jerit disebabkan lipas
sebab lipas hinggap kat telinga saya
sebab lipas terbangterbang dalam bilik saya
lipas ada di bilik
di toilet
di koridor
sebab lipas ada di manamana!
yap.banyak kali saya menangis.
hanya diSEBABkan lipas!
aaaaa
saya benci LIPAS!

+perkara yang simple ini sering buat saya tension!+