25/07-14/08

..demam..


25/07-14/08..


lama.memang satu tempoh yang sangat lama bagi saya.


saya.bukan mudah nak sakit.tapi sekali sakit memang sukar untuk recover.payah.dan mengambil masa yang sangat lama.hmm..


mula dengan sakit kepala beberapa hari sebelum mula demam panas.yep.hari sabtu petang 25/07.saya mula demam.keesokan harinya saya gagahkan diri pergi ke majlis perkahwinan ayah kepada kakak ipar saya.hmm.sakit kepala.


esoknya,hari isnin.saya masih lagi demam.dan alhamdulillah.malam tu kebah.okay la sikit rasa.tapi sakit kepala masih ada.terus terusan sakit kepala.sangatsangat sakit.


saya balik ke KMP 'tercinta' hari ahad pagi.keluar rumah pukul 6 pagi.dan sampai di airport penang dalam pukul 8.30.then.tunggu bas 401A dan terus ke jetty untuk seberang ke butterworth.sampai di stesyen bas butterworth.saya ternampak Haikal.my classmate.HT8 jugak dia.ingat nak naik satu bas ngan dia terus ke kangar.tapi rancangan batal.saya nak ke jitra.singgah rumah tuk sekejap.tapi memang subhanallah ramai la orang kat stesyen bus tu.sangatsangat ramai.cuba la bayangkan, semua budak USM,UUM,UITM,KMP,POLY,budak sekolah smua nak balik pada hari yang sama.memang ramai syadid.huh.


then.saya ziarah tuk n the new born baby,terus balik ke KMP.balik tu.badan rasa tak sehat sangat.n mula batukbatuk.tapi takpelah.biaQ pi kat badan.esok nak start kuliah dah.kene prepare apa yang patut.hmm.


isnin malam tu.saya demam.demam lagi.tapi tak panas sangat.tapi boleh la nak kata demam.


then.esoknya[selasa] pi hospital.tapi pi hospital bukan sebab demam.tapi sebab batuk kuat.orang kata petanda virus A ni batukbatuk dan demam.tu yang saya pergi tu dengan budakbudak KMP lain.satu bus woo.dengan fiza yang demam panas,Haikal yang batukbatuk dan Redha yang saya tak pasti apa sebabnya.itu jelah orang yang saya kenal.dah ter miss satu hari kuliah.hmm..


hari rabunya.demam makin menjadijadi.tak nak baik lagi demam ni.haila.tapi gagahkan jugak pi kuliah.batuk tak baikbaik lagi.hmm.


esoknya hari khamis tu saya pergi hospital lagi skali.kali ni sebab demam dan batuk pulak.memang demam terukla.cuba la bayangkan.perlis negeri yang panas terik ni, saya buleh pakai sweater tebal dan menggigilgigil tak tentu pasal.haila..kali ni pergi time petang.kiranya tak miss kuliah la.kali ni pergi dengan Madi.itu je budak yang saya kenal.bersamasama kami rakanrakan KMP yg lain, seramai satu bas.huhu.ramai sungguh yang sakit.hmm..pergi pukul 4.30 petang.balik pukul 11 malam.hmm.dah la hari tu puasa sunat nisfu syaaban.kul 9 malam baru buka.cuba la bayang.bapa ramai orang di hospital tuh.tapi memang saya dah tak sedar langsung la.memang tanpa segan dan silu terdampar di kerusi hospital tu.demam panas la katekan.hmm..


esoknya.hari jumaat.saya mc.dah start muntahmuntah dan cirit.tak boleh nak makan langsung.asal makan je muntah.asal makan je muntah.sampai tak bermaya langsung.tak dapat nak pergi kuliah.memang minggu ni banyak kuliah saya tertinggal.


esoknya hari sabtu.ada kuliah ganti.ganti untuk hari raya.saya mc lagi.belum ada kemampuan nak pergi ke kuliah.tapi petang tu ada la rasa ok sikit.saya pun gagahkan diri pergi makan moi sup di cafe dengan mimy.sahabat baik saya di sini.lepas tu tibatiba dapat mesej dari puan juraini.jemput datang rumah.ada birthday party untuk anak dia.time tu mimy pun dah start demam.tapi demam dia taklah teruk sangat.masih buleh pergi kuliah.cg ju ajak semua HT8 dan HT3.ondaway nak gi rumah cg ju, terserempak dengan Madi dan Azi.jadi kami pun pergi sekali.ondaway ke rumah cg tu.memang tak terkira saya muntah.memuntahkan kembali moi sup yg saya makan tadi.siasia sungguh.buang duit je.ingatkan dah boleh makan.ruperupenye tak boleh lagi.sampai kat rumah cg ju.saya dah tak larat dah.tak lalu nak makan apa pun.badan dah start ketaQ.pening kepala.then rasa cam nak pitam.cg ju disscuss2 ngan cg azilah.depa pun pakat pi hantar hospital malam tu jugak.


malam tu.gi hospital lagi.kali ni dengan Faizah.classmate saya.si Mimy dah rebah atas katil dulu dah.dia pun demam.mmmg penatla kat hospital tuh.saya kene nek wheelchair.hahaha.lawak2.tapi nak wat cemana.memang tak dak upaya nak jalan.penign2.rupenye bila diagnos sebab blood pressure low sangat.

then...[sambung di lain masa]


Comments

+akufobia+ said…
laa.low blood pressure ke.(cakap je.tak pernah tahu pun macam mana rasa bila kena low blood pressure)
nashrah said…
abes my dear nashrah ni dah sehat blom??
makan ubat ye my dear..

[saje je nk jeleskan wana klo dia baca blog akk nih..hihi]

jaga kesihatan ye my dear kak sarah..

sayangkaksarah..

Popular posts from this blog

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.

i'm back