Al-Kesah

sejak kebelakangan ni.saya kerap tertanyatanya.kenapa ye?setiap kali saya nak pergi ke majlis ilmu,ada sahaja halangan yang melanda.dan kadangkala persoalan itu dijawab dengan buruk sangka kepadaNya.Astaghfirullah.bila fikirfikir balik.mungkin ada hikmahnya Allah memberi saya banyak halangan untuk pergi ke usrah,halaqah,majlis ilmu atau manamana program.dan alhamdulillah.saya ketemu jawapannya.apa jawapannya ya?apa yang saya sedari,saya akan lebih bersemangat untuk pergi ke majlis ilmu bila Allah memberi kesempatan.dan kesempatan yang jarangjarang didapati itu membuatkan saya lebih fokus dan menghargai isi penyampaian tersebut.Alhamdulillah.

+++++++++

jumaat lepas 10April2009, ada majlis ilmu di pejabat jim.betajuk syathonisme.oleh kerana kedudukannya yang amat dekat dengan rumah saya,jadi saya bercadang nak pergi.Alhamdulillah muna ada mesej saya pasal program tu.mula pukul 9malam.tapi Allah izin, malam tu, saya terpaksa menenami kakak ipar saya pergi ke taman impian jaya.Allah.melepas lagi satu majlis ilmu.hmm

+++++++++

hari ini.ya.hari ini.17April2009,sekali lagi majlis ilmu XGEN ke4 kalu tak salah diadakan di SMIH yang tercinta.dan untuk kali ke3nya saya tidak dapat datang.padahal,saya yang minta majlis ilmu dibuat pada waktu pagi.dan dibuat di sekolah.tapi perancangan Allah itu lebih baik.Allah tak izinkan saya pergi juga pada hari ini.dahla tajuk best."INI SEJARAH KITA".hmm.mengikut rancangannya, saya boleh nak pergi.tapi kakak ipar saya ada program pulak pagipagi tu kat skola.katanya program Maulud.sebabnya, dia biasanya mengajar sesi petang.kiranya sempat la saya balik rumah sebelum 12.30.tapi dah dia kene pergi pukul 8pagi.macam mana saya nak pergi sekolah.anak sedara saya yang baru 5bulan tu takda sapa nak tolong jaga.umi saya pula sakit lutut.sukar nak berjalan.kiranya.sepanjang 4bulan bercuti ni,saya jadi SURI RUMAH SEPENUH MASA!.hmm.sampai 3kilo berat saya kurang.Alhamdulillah.

+++++++++

lagi satu.saya tak tahu apa perasaan saya bila dapat matrix PERLIS! tapi syukur Alhamdulillah.sekurangkurangnya saya punya tempat untuk belajar.tapi saya nak tunggu result upu.mana tahu Allah izin ada tawaran lebih bagus..dan saya harap,dengan adanya saya di perlis, saya dapat selalu balik ke kampung saya di changloon.sebabnya.saya satusatunya cucu yang paling jarang balik.cuba kalian bayangkan.balik 12bulan sekali?haish..terukteruk.boleh saya ziarah tok saya yang sorangsorang di sana.insya Allah.

ok.nampaknya si kecil ainin memanggilmanggil saya.pergi dulu.kalian semoa doakanlah yang terbaik untuk saya ya.wassalam.

Comments

+akufobia+ said…
maybe DIA uji DIA nak tahu kalau da 2,3 kali tak dapat join MI@usrah@seangkatan dengannya dia semangat lagi tak nak pergi@maybe da tak semangat.hu.perlis.ada je orang kat sana.ngee.kat manamana ada orang.hu.jangan risau.kita cari DIA jumpakan.
+akufobia+ said…
jadi suri rumah elokelok.haha.mana tahu time study nanti kurus sangatsangat.haha.
janas said…
pergh duduk umah jd kurus...mantap...nih mesti rajin bangat kat umah nih..hehe
all the best sarah!
^^

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.