Posts

Showing posts from April, 2009

Tahniah

TAHNIAH!
tahniah saya ucapkan kepada para pendebat SMIH tercinta.
special congratulation kepada johan dan naib johan.
ikut resmi padi, makin hebat menunduk ya.
lepas ni boleh cari pelapis.
agar terus bersinar.

special tahniah buat sahabat tersayang,wani.
terus berusaha melatih mereka.
jaga hati!

Kepompong

Dulu kita sahabat
Teman begitu hangat
Mengalahkan sinar mentariDulu kita sahabat
Berteman bagai ulat
Berharap jadi kupu-kupuKini kita berjalan berjauh-jauhan
Kau jauhi diriku karena sesuatu
Mungkin ku terlalu bertindak kejauhan
Namun itu karena ku sayangPersahabatan bagai kepompong
Mengubah ulat menjadi kupu-kupu
Persahabatan bagai kepompong
Hal yang tak mudah berubah jadi indah
Persahabatan bagai kepompong
Maklumi teman hadapi perbedaan
Persahabatan bagi kepompong
Na..na..na..ah..rindunya saat kita bersama.saat kita bergelak ketawa.saat kita berduka nestapa.xgen will owez in my heart! bertebaranlah wahai xgenian.sungguh.kita generasi penggegar dunia.sungguh.kita akan menjadi aspirasi manusia.special thanx to mila sbb send lagu ni di email.

sedih

bila kita rasa sedih..
bila kita rasa tak larat nak melangkah..
bila kita rasa malas nak dengar apa kata manusia..
bila kita rasa keseorangan..
bila kita rasa tak dak sapa kat sisi
sebenarnya kita tak perasan yang ada
kita ada benda yang paling rapat ngan kita
sentiasa pulak tue..
dia lagi rapat dari kawan baik kita
lagi rapat dari ummi kita
lagi rapat dari darah yang mengalir
lagi rapat dari denyutan nadi kita
kita je yang tak perasan..
sebenarnya, dialah Allahsaya selalu rasa macam nie..
ada je masalah yang datang
dan tak pergi pergi..
bila jadi macam tue..
saya mmg tak tahu nak buat apabila jadi mcm tu..
baru saya Allah ada untuk dgr..
apa yang saya nak luahkan..
kadang2, rasa mcm Allah dekat sgt ngan saya
kadang2 saya berbual dgn Allah
kadang2 saya nak nangis kepada Allah
rasa rindu sgt nak jumpa dengan Allah

saya pernah rasa satu perubahan diri
semacam tergila gila mencari cinta
semacam baru tersedar
semacam baru tersedar apa matlamat hidup saya
konflik cinta sering menghantui diri saya
adakah Dia punya cint…

senget

KLIBF.hmm.best.luas.besar.banyak booth.
alhamdulillah.saya dapat pi KLIBF.gembira yang amat.
hampir 1000 duit dibelanjakan hanya untuk memborong bukubuku.
pesanan. jgn sesekali rasa rugi membeli buku yang berfaedah!

macammacam buku saya beli.buku hilal asyraf saya borong semua!.kuikuikui.lawak.apa yang lawak?lawak sebab ramai orang yang melihat+memegang buku hilal, terus saya promote suruh beli..
"ha..belibeli buku nih.best!saya dah baca dah.."

sampai ada orang tanya,

"awak ni promoter ke?kenapa pakai baju sempoi je.tak pakai pun jaket ANIS?"

dush.wallamak.malumalumalu.punya la semangat nak promot buku kawan.sampai orang ingat saya promoter.akak casher tu buat tak kesah je.dia lagi suka orang beli buku kat kedai dia.

"er.saya memang promoter.tukang promote buku kawan.hahaha.penulis ni kawan saya!."

berkat manis mulut saya bukak cerita basic pasal VT,alhamdulillah,ramai jugak la orang yang membelinya.hadeih..
hilal, enta kene bagi ana buku free satu set nih.penat ana…

What Did I Do Today?

Image
have you recite the quran today?

Oh the moon has come
The day is done
The night has covered up the sun.
I have stood so often before you to pray
But I wonder Allah, tell me, what did I do today?
Did I remember the words of Al-Fatiha?
Did I take time to thank you for all that I have?
Did I call on you to guide my way?
Tell me, what did I do today?

I has whispered to you
As I made ruku
Subhana Rabiy'yal adheem.
But was my faith
Bright or grey?
Oh Allah, tell me, what did I do today?
Did I smile at my brother?
Was I kind to my mother?
Did I teach another something that I know
Or did my love of this world lead me astray?
Tell me, what did I do today?

Sami Allah hu liman hamida
Rabanna lakal hamd.
Sami Allah hu liman hamida
Rabanna lakal hamd.
La illaha il Allah.
La illaha il Allah.

Though I've bowed to you
with my face in the dust,
subhana raby'yal a'la
Did I turn to you
And did I obey?
Oh Allah, tell me, what did I do today?
Did I use my mind?
Did I use my time?
If I search my heart what will I find?
The li…

Al-Kesah

sejak kebelakangan ni.saya kerap tertanyatanya.kenapa ye?setiap kali saya nak pergi ke majlis ilmu,ada sahaja halangan yang melanda.dan kadangkala persoalan itu dijawab dengan buruk sangka kepadaNya.Astaghfirullah.bila fikirfikir balik.mungkin ada hikmahnya Allah memberi saya banyak halangan untuk pergi ke usrah,halaqah,majlis ilmu atau manamana program.dan alhamdulillah.saya ketemu jawapannya.apa jawapannya ya?apa yang saya sedari,saya akan lebih bersemangat untuk pergi ke majlis ilmu bila Allah memberi kesempatan.dan kesempatan yang jarangjarang didapati itu membuatkan saya lebih fokus dan menghargai isi penyampaian tersebut.Alhamdulillah.

+++++++++

jumaat lepas 10April2009, ada majlis ilmu di pejabat jim.betajuk syathonisme.oleh kerana kedudukannya yang amat dekat dengan rumah saya,jadi saya bercadang nak pergi.Alhamdulillah muna ada mesej saya pasal program tu.mula pukul 9malam.tapi Allah izin, malam tu, saya terpaksa menenami kakak ipar saya pergi ke taman impian jaya.Allah.melepas…

Ihtifal SMIH

woinkwoink.
tak sabarnya nak pergi ihtifal pagi ni.
bangun pagi awalawal.
solat subuh.
siapsiap.
ehe.
semua xgenian kena pakai warna merah atau yang senagkatan dengannya.
warna merah hati.
itu baju saya.
siapsiap.
turun bawah.buat sarapan sempoisempoi.
siap pun nasi gorengnya.
sarap ngan umi.
bukak pc jap.
tulistulis.
cepatcepat salam umi.
umi tak sehat sgt.
ayah kat KL.
saya pergi sendiri.
hu.
dengan kawankawan yang senaseb mcm saya.
nawal.muna.wani.
wokeylah.saya nak pergi jemput nawal+muna+wani.
doakan perjalanan saya dan semua orang selamat yeah.
ok.pergi dulu.
+++++++++

mungkin ini kali terakhir akan saya jejakkan kaki di dewan nusa mutiara tu.
tak sabarnya!
doakan majlis berjalan lancar ya hari ni.
doakan juga saya dan semua orang selamat sampai nanti.
doakan juga ramai xgenian yang datang.
buat yang tidak dapat datang, takpa.
ini bukan perjumpaan kita yang terakhir insya Allah.
wassalam

Ayat Suci Dalam Kromosom Manusia

Image
AYAT SUCI DALAM KROMOSOM MANUSIA.Apa teman-teman mengenal Dr. Ahmad Khan Dia adalah lulusan Summa Cumlaude dari Duke University. (Dia juga yang mempublikasikan penelitiannya ttg Kode Babi Pada Makanan Berkemas).

Dia adalah Seorang ilmuwan yang penemuannya sehebat Gallileo, Newton dan Einstein yang berhasil membuktikan tentang keterkaitan antara Alquran dan rancang struktur tubuh manusia. Walaupun ia ilmuwan muda yang tengah menanjak, terlihat cintanya hanya untuk Allah dan untuk penelitian genetiknya.
Ruang kerjanya yang dihiasi kaligrafi, kertas-kertas penghargaan, tumpukan buku-buku kumal dan kitab suci yang sering dibukanya, menunjukkan bahwa ia merupakan kombinasi dari ilmuwan dan pecinta kitab suci.
Salah satu penemuannya yang menggemparkan dunia ilmu pengetahuan adalah ditemukannya informasi lain selain konstruksi Polipeptida yang dibangun dari kodon DNA. Ayat pertama yang mendorong penelitiannya adalah Surat “Fussilat” ayat 53 yang juga dikuatkan dengan hasil-hasil penemuan Profes…

Afraid To Read

How many words she's read before, she's consumed two thousand books or more.
Musty pulp and glue soundproof her tiny room.
She cannot understand why this book in her hand
fascinates her now so much that she's almost shy to touch.
Don't think about the words it's just a book - paper and ink
She reaffirms, remind herself, a book can't dictate what to think.
It invites, intrigues her more than others on her shelf
Is it just another book?- she sits questioning herself.

Oh Allah, she's so afraid to read,
the wisdom that's revealed may burrow in her mind
She'll be obliged to admit,
She'll be obliged to submit
But will she be strong enough to live the truth she finds?
Oh Allah, she's so afraid to read.

The hall light is always on every night that he is gone.
He hears his mother toss in bed when he slips in at dawn.
In the book case by the stair, he can see it sitting there
like a waiting watchful wise-man scolding him with care.
In the morning will they fight about …

Rindu 2

Image
saya kepenatan.tetapi penat yang membahagiakan.tibatiba saya punya waktu untuk diri sendiri pada saat ini.dan pada saat ini saya terkenangkan pengalaman itu.pengalaman yang tidak mungkin saya lupakan.mendapat siraman cahaya dari mereka.mendapat sentuhan hati dari nurani mereka.saya sangat merindui keharuman lereng itu.saya sangat merindui penyampaian itu.alangkah beruntungnya diri.andai dapat mendengar kalam mereka setiap hari.alangkah ruginya mereka.merekamereka yang tidak mencedok hibrah daripada mereka.saya sangat merindui perasaan itu.saya sangat merindui perasaan itu.ya allah.kembalikan semangat itu.kembalikan keinsafan itu.kembalikan perasaan itu.ya allah.jadikan aku hambaMu.salah seorang hamba.yang dikenali sebagai ghuraba' itu.allahurabbi.aku rindu sahabatsahabatku.aku merinduiMu.sangat merinduiMu.berilah aku peluang.

saya teringatkan kem pewaris 3.lantas membuka komputer.searching for the forlder.founded.laporan lengkap perjalanan program yang perlu di submit ke cg zainord…

Sami Yusuf - Asma' Allah

masya Allah.jom kita hayati sebuah penyampaian yang sangat menyentuh

ceritaceriti

alhamdulillah.ainin tengah tido. ada masa nak online kejap.

flash back sejenak.

ummu kata dia pi KUIS untuk HIMEGA hari kames tengahhari.betolak ikut rombongan johor.awat awal sangat ek?kak nawal kadir kata start hari jumaat.kul 5 pulak tu.em.tapetape.saya pi hari jumaat.bas pukul 10.pi sorang2.saya tak ikut robongan.sbb nak jumpa my lovely kakak dulu hari khamis tu.kalu tak tak dan nak jumpa.sedih nanti.ok.esoknye.saya naik bas mara liner.best jugak.selesa.laju pulak tu. tapi selamat alhamdulillah.sampai serdang pukul 2petang.aish.cikwan(pakcik saya baya kakak)datang lambat pulak.datau lambat,nak makan dulu la..isi minyak dulu la. hey..panas je saya.tapetape.sabar2..cikwan amek.terus singgah rumah nenek kat bangi jap.iron baju cepatcepat.solat jama' then terus pi KUIS.sampai sana lebey kurang kul 4.hadeh..kat mana dia buat ek?call kak nailah.o.tunggu depan masjid.aik?awat dah ramai sahibbah dah sampai..tengah main game pulak tuh.bajet diri ini sampai awal sbb katenye program start …