Selamat Hari Lahir Sahabatku


post yang istimewa
buat yang teristimewa

wan nurul iman
itulah dia
sahabat saya
sayang sekali pada dia
rindu pun terselit juga
sudah jarangjarang kita berjumpa
bila lagi agaknya?

cheh.
berpuitis la pulak saya ni

kat sini
saya nak mengucapkan
SELAMAT HARI LAHIR
buat sahabat
buat teman
buat rakan
buat IMAN!

ehe.
iman dah besao dah
man,
jaga iman,jaga amal heh
rindula kat iman

sejenak mengimbau kenangan

saya mula berkenalan dengan iman ni sejak dari 1998.
wa.
lama tuh.
maksudnya time tu saya baru darjah satu.
sejak tu saya memang satu geng dengan iman.
rapat?
em.
boleh la nak kata.
ehe.
saya sekelas dengan iman.
satu muslim.
lepas tu.
dua muslim.
lepas tu.
tiga abu daud.
lepas tu.
masuk tahap dua.
kami masih sekelas.
dan masih lagi duduk sebelah menyebelah.
empat salahuddin alayubi time tu.
then.
samasama dilantik sebagai pengawas.
cheh.
saya jadi pengawas?
keh3.
lawaklawak
lepas tu.
darjah lima.
sedih.
saya dan iman berpisah kelas.
saya di lima salahuddin alayubi.
iman di lima abu bakar assiddiq.
darjah enam pun sama.
lain kelas lagi.
walla.
tape2.

++++++++++++++++++++++++

lepas tu.
masuk tingkatan satu.
ehe.
ni yang syok nih.
saya sekelas balik dgn iman.
satu ithar time tuh.
duduk seblah menyeblah balik.
kiki.
lepas tu.
masuh dua thiqah
still duduk samesame.
em.
masuk form three.
sekelas lagi!
tapi pisah2 dah.
adeis.
takpe2.
still kawan baik loh.
time tu tiga intisor.
lepas tu.
masuk form 4.
empat ittihad.
sat jek.
lepas tu iman pindah MRSM.
sedih.
sedih sangat.
tak tau nak kata cemana.
tapi nak wat chemana.
takpe2.
kami still contact.
sejak tu.
dah jarang jumpa iman.
em.
miss u.
sekarang ni pun jarang .
takpe2.
ape pun.
miss u sangatsangat.
em.

++++++++++++++++++++++

orang kata.
tak bosan ke .
kawan ngan iman jew?
em.
taklah.
knapa ek?
sebab iman best!
saya selalu buli dia.
dia selalu dibuli oleh saya.
keh3.
tadelah.
sebab iman baik.
sebab iman selalu tego saya.
sebab iman tak kesah dgn kelemahan saya.
sebab saya sayang iman!
sebab ukhwah yang terbina kerana Allah.
bukan sebab apaapa yang lain.
alhamdulillah.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

em.
rabbi
tetapkanlah Iman dijalanmu ini.
berikanlah dia kekuatan.
untuk menghadapi zaman ini.
redhailah dia.
jadikanlah dia hamba yang taat.
anak yang solehah.
serta.
sahabat yang menyenangkan.

rabbi.
andai kau rahmati persahabatan ini.
kekalkan ia.

rabbi.
berikanlah yang terbaik untuk sahabatku ini.
tenangkanlah hatinya tatkala duka.

rabbi.
andai kami terpisah di dunia ini.
pertemukanlah kami di syurga nanti.

amin.

Comments

+akufobia+ said…
walla.sayang sangat dia kat iman.best la iman ada kawan macam dia.iman da besar.iman jadi budak baik.semoga iman makin kuat.semua kuat macam iman.kuat untuk semua.semoga Allah bersamasama iman.sayang iman gak la macam tu.ngee.(sibuk je.)
+akufobia+ said…
haha.ok.sibuk sikitsikit je.ngee.
Anonymous said…
mana dulu ada 2Muslim..hahaha..yg ada 2 Khawarizmi, 2 Biruni dll...hehehe

Popular posts from this blog

i'm back

2014: Beli Kereta, Kahwin, Property Pertama dan...??

Give me a reason.